2011-03-14

Down the rabbit hole

Så jävla tröttsamt är det att jobba på obestämd tid obestämda dagar. Ibland jobbar jag tio timmar om dagen i sträck och sover 4 timmar per natt ungefär och ibland är jag ledig en hel vecka i sträck. Vad är det för skillnad på min och farmors vardag nu? Ingen.  Man vill inte vara ledig för länge, det är tråkigt så enkelt är det. Om man inte gör något tråkigt någongång så blir inte det roliga roligt längre. Uppskattar inte små saker. För mycket av det goda osv. Vill inte kunna sova ut, äta vad jag vill, fika, gå ut, gör ingentingalls eftersom jag kan hela dagarna nu. Det är som att ge en rutinsmatad hund hur mycket mat den vill. Den hade antaglígen ätit tills den dog och då försviner ju liksom nöjet med det hela.

En annan grej, det är så himla mycket sanning i Det här. Det hade ju varit enklare om det inte var det.

Saker går sönder eller blir skeva så mycket runt mig, blir förrvirrad och vet varken upp ner fram eller tillbaka. Vad gör jag då? Står still. Har haft ungefär tio hat-moment idag av helt ovesentliga anledningar. Är ju ganska dum som bekant. Träffade säl och lagade mat innan jag gick och tränade och körde slut på mig själv.
Här verkligen asgarvar hon. Vi försökte ta en profilbild till hennes cv, utan framgång.



Det här gjorde iallafall min kväll ikväll:


Ett geni är jag som börjat premunera på Elin Klings tidning och glömt bort det. Vilken kul överaskning det blev att titta i brevlåda idag.

Annars är mina ansökningar till dom olika skolorna färdiga, nu är det bara att vänta. Jag vill att saker ska gå fort, men det skiter väl tiden i, den går långsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar