2011-03-25





Idag har jag konsumerat, köpte en liten ful väska också som inte får vara med på bild. Den kostade hundra kronor och fick därför bli min, fast den var ful men liksom BILLIG. Jävla luredrejeri detdär. Iallafall pang så är det fredag när det nyss var måndag och så är man rik när man nyss var fattis osv. Det är så hela tiden i livet tycker jag, om det inte är vitt är det svart. Är man inte glad är man ledsen osv. Finns nästan aldrig något mellanting.
På begravning har jag varit idag också. Eller på "urnsättning". Det är min gammelmoster som gick och dog för några månader sedan. Jag har inte träffat henne speciellt ofta, inte mina äldre bröder heller. Eftersom min mamma fyller år på söndag såg hon det som en ypperlig idé att samla hela familjen och i samma veva ha Heddys, som hon hette, begravning.
Heddy bodde i London och begravs i Sverige för att min mormor vill ligga här när hon blivit till en död. Hon är alltså i livet, min mormor, hur pigg och glad 90 åring som helst, men hon har beställt en gravsten till sig själv där det står när hon fötts. Mamma föreslog att vi skulle sätta ditt ett dödsdatum med, som hon självfallet själv fick välja, så vi kan planera in det i kallendern så det passar alla. Skämt som detta kanske inte är roliga egentligen, hemst och så, men tycker ändå att döden och allt detdär blir lite lättare att "se" på om man tar det med en nypa salt.
Och just det, Heddy dog för några månader sedan. Hon har alltså inte legat i en grav och vilat i frid nu innan, utan istället legat i en sådandär liten urna, i en garderob. I mitt hus. I väntan på något annat, så sjukt. Jag tvingade mamma att flytta henne ur garderoben någonstans där jag inte visste att hon fanns och absolut inte kunde råka hitta "henne" hon är ju faktiskt bra aska nu. Då gjorde hon det och svarade med att det blir såhär ibland nuförtiden när ingen har tid till någonting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar