2011-03-20

Yaki da

Ja, här var då vi.

Man ser en mörk siluett glida förbi i party ljuset också? Den var med där, annars var det tomt. En halvtimme senare blev vi mosade. Det kryllade så mycket folk överallt, man behöver inte vara myra för att känna på hur det är att bo i en myrstack. Vilket jag alltid har undrat hur det känns, tyckte det verkade så mysigt. Speciellt om man tänker på filmen antz eller så, men det var inte mysigt. Kul var det däremot, hela kvällen hade jag toppen roligt.
Här kommer en jätte suddig bild jag vet, men den måste också få vara med. Det kommer nämligen en ganska rund snäll kille gåendes förbi oss. Killen har glasögon vilket triggar ida av någon helt oväsentlig anledning och hon nappar åt sig dom. Inte på något mobbning sätt utan hon frågar vänligt först och sånt såklart, sen kommer det en annan kille som säger att jag ser ut som en fröken i glasögon. Det blir förståss himla roligt eftersom både jag och ida brukar leka fröknar på dagarna och vi står i kanske tio minuter och gör olika frökenminer och tycker nog på riktigt att det är kul. Dräggigt ja. Men hursomhelst så piper ägaren till glasögonen tillslut till och påpekar att han faktiskt inte ser något utan glasögonen, och han har alltså snällt trevat lite fram och tillbaks utan att se något alls medans vi har hållt på som två dumhuvuden. Jag vet inte om det handlar om att man saknar lågstatietiden när saker som det här liksom hörde till vardagen, och man råkade vara taskig mot någon med glasögon.

Här är iallafall en bild på det hela, en annan kille stuttsar fram och är med och spexar när jag tar kort, tokigt liksom.
Äckligt.
Sen åker vi tåg hem och jag lyckas komma med på en bild för andra gången i mitt liv kanske.

Tittar nog på youtubeklipp i brist på annat eller något sånt tråkigt. Idag är en trött dag då, och jag har nu tänkt gå och lägga mig igen i brist på sömn. Så här kommer ett tips!
Ta ett duntäcke och lägg det på sängen så den ser bäddad ut, sedan lägger man sig själv på och ett till duntäcke ovanpå sig. Då käns det som man sover i ett litet moln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar