2011-02-06

shlaf mutse

Min katt har fått fel på stämbanden. Hon säger inte mjau som en såndär katt i Friskies reklamen, hon väser eller brölar. Hon är så gammal och ful, men något utav det bästa jag vet. Jag fick välja ut henne när jag var en pytteliten för 18 år sen, sedan dess har vi liksom varit som helan och halvan, hon och jag. Iallafall verkar hon inte må dåligt av detta det minsta. Tvärt om så går hon runt och leker att hon är ett får ständigt, aldrig är hon tyst, minst av allt på nätterna. Jag försöker hela tiden se till att hon har det hon vill så att jag slipper höra henne när jag är hemma. Fyller på hennes matskål så fort hon ätit upp, släpper ut och in henne varanan minut, kliar bakom örat, eller på magen om de är de som önskas. Har varit så trött idag, somnade när jag satt och väntade på att riset skulle koka klart. somnade när jag satt i telefonkö och somnade när jag badade badkar, vaknade jämt med ett ryck och tänkte att jag kommer sova så himla skönt inatt om jag inte sover nu. Sover jag, är jag trött? Nej jag ligger och har bröl ljudet på hjärnan, är rädd för att somna för att jag inte vill vakna av ljudet. Åh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar