2011-02-18

Florens!

Tredje dagen i florens och jag bara trivs och trivs och trivs. Det har regnat i två dagar, inte har det hindrat oss, vi har gått i regn som om det inte fanns. ignorerat det, inte ens brytt oss om att köpa paraply som dom säljer varannan meter. och nu jävlar idag så är det sol!
Lyckades sova på planen hit, bytte plan som om jag själv var en flygvärdinna och testade två maträtter på flygplanet. spännande. Hade världens drömflygtur tills jag blir väckt av att det hänger ner orangea trutar från taket. - exscosi lady waki! don panic but jo hav to breeth. säger en flygvärdinna och leeeer! don panic my rumpa tänker jag och andas 7 andetag på en sekund så jag blir helt yr i bollen. Det var inget farligare än att det var oväder så vi var tvungna att flyga högt över molnen där luften var tunn och behövde få syre haha. men i mitt huvud levde jag mina sista minuter i en flygstol.
Kom fram hel och glad iallafall, och första kvällen var vi på appertivo, jag och min arm plus sofie som han delar lägenhet med och några andra som går samma skola. På apertivo köper man alltså en dricka och får äta hur mycket man vill från en bufé. Jag hitta makaronilåda och åt som om jag inte ätit på en vecka fast jag verkligen hade! är så svennis när det gäller mat. konstig tomatsås och oförutsägbara röror kan ju gå och lägga sig tänker jag.

Det här fick jag i allahjärtansdag present när jag kom!


De va lika stort som mitt huvud ungefär och jag smakade på toppen direkt när jag  öppnat paketet!

Här är utsikten från balkongen i lägenheten. mysigt är det.



Vi ser så himla ledsna ut på bilderna, men vi bara skojar. Har haft kul nästan varenda sekund sen jag kom hit och nu ska jag ut i det fina vädret och fortsätta med det.
Har köpt massa fint också, och ätit massa gott osv, ska försöka ta kort på lite av det senare tror jag väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar